KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

     
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/október
KRÓNIKA
• (X) : Shoot in Hungary
MAGYAR FILM
• Jancsó Miklós: Örök vadászmezők A Magyar Filmesek Világtalálkozójára
• Muhi Klára: Nagytotál Operatőrök
• Molnár Gál Péter: Miként válik valakiből vámpír? Lugosi Béla
• Kőniger Miklós: Egy elfeledett sztár Putti Lya
• Balogh Gyöngyi: Magyar románc Varrógéptől az írógépig
• Király Jenő: Magyar románc Varrógéptől az írógépig
TITANIC
• Csejdy András: New Age láger Biztonságban
• Nevelős Zoltán: Rémmese a búzamezőkről Philip Ridley két filmje
• Nevelős Zoltán: Repülő hattyúk, krokodilok Telefoninterjú Philip Ridley-vel
• Horányi Attila: Minnesängerek Szeptemberi dalok; Nico ikon
• Forgách András: Aranyhal a pokolban Benjamenta Intézet
• Kömlődi Ferenc: Fekete-fehér, igen-nem Varrat
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Na’Conxipan Részletek egy forgatókönyvből
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Image Égi manna
• Almási Miklós: A fantázia kisajátítása Megatévé
KÉPREGÉNY
• Láng István: A teremtő fürdőköpenye
• Bayer Antal: Képregény és Internet
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Vak vezet világtalant Bolse vita
• Reményi József Tamás: Házilagos P. Howard A három testőr Afrikában
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Ments meg uram!
• Csejdy András: Majd’ megdöglik érte
• Schubert Gusztáv: Isten hozott a babaházban!
• Barna György: Az ördög háromszöge
• Harmat György: A hűtlenség ára
• Barotányi Zoltán: A Függetlenség Napja
• Hungler Tímea: Hárman párban
• Mátyás Péter: Twister
KÖNYV
• Báron György: Bíró Yvette: A rendetlenség rendje; Egy akt felöltöztetése
• Nagy Eszter: Erdély Miklós: A filmről
• Kelecsényi László: Truffaut – Hitchcock
• Kelecsényi László: Gervai András: Mozi az alagútban

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hárman párban

Hungler Tímea

Mit meg nem tesz egy férfi, hogy elkerülje a boldogító igent! A legegyszerűbb mód persze az, ha nem nősül, ez a megoldás azonban valóságos dráma (legalábbis a nő számára), nem képezheti filmünk alapját, mely műfaját tekintve komédia, ha nem is a legjobban sikerültek közül.

Hősünknek tehát rögösebb utat kell választania, ezt meg is teszi a legklasszikusabb vígjátéki szabályt alkalmazva: a szerepcserét.

Antonio Banderas szupermacho műkereskedő, hajdan maga is űzte az ipart, de már évek óta önmegtartóztatásban él: kezébe sem vette az ecsetjét. Hogy a fent említett katasztrófát megússza, kettéosztódik, lesz belőle egypetéjű ikrek: Antonio és Banderas. A kétségbeesett lépésre nem csupán a kissé túlsúlyos milliomosnő Melanie Griffith férjhezmenési láza, de annak csóró művészettörténész hugicája (Daryl Hannah) is sarkallja, akiért Antonio az első perctől kezdve eped.

A szerepcsere hosszú évek elfojtott energiáit szabadítja fel hősünkben, aki csak fest, csak fest... (minimal art, concept art, op art – lassabban Antonio, még megárt!) Ki is derül róla, hogy tudathasadásban élte eddig az életét; ő nem az a tűzről pattant őrült spanyol, akinek látszik, valójában a saját ikre: halkszavú, ábrándos tekintetű, bodros hajú szemüveges hoch-entellektüell. Nem beszélve arról, hogy szélsőségesen tehetséges, legalábbis a filmben ezt állítja róla Daryl Hannah; hihetünk neki, elvégre művészettörténész.

Legyenek egymáséi. Jackson Pollock szelleme vigyáz rájuk. Egyébként is célszerűbb Melanie-val azonosulnunk: napfény, pálmafák, édes semmittevés, többszáz-millió dolláros vagyon és még Antonio is megvolt neki.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/10 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=373