KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2018/06


MILOS FORMAN
Bikácsy Gergely: A prágai Forman. Milos Forman 1932-2018
Hegyi Zoltán: Milos tűzoltói. Forman két világ között
Vágvölgyi B. András: Száll a kakukk. Forman Amerikában

ANIMÁCIÓ
Gerencsér Péter: Hatvan éve a föld alatt. A Kisvakond kicsisége és nagysága
Varga Zoltán: Álmok és rítusok szövedéke Horváth Mária animációs rövidfilmjei

MAGYAR MŰHELY
Hirsch Tibor: „Nekem a Balaton a Riviéra! ” Kádár-kori álmok: nyári vakáció
Pető Szabolcs: Vad Balaton. Beszélgetés Mosonyi Szabolccsal
Soós Tamás Dénes: Sors-játék. Révész Bálint: Granny Project
Erdélyi Z. Ágnes: Portásfülkétől a vörös szőnyegig. Beszélgetés Szalai Károllyal

OLASZ WESTERN
Benke Attila: Kenyér helyett dinamit. Az olasz ’68-as italowestern

ÚJ RAJ
Szabó Ádám: Traumaköltészet. Lynne Ramsay

FILMNOIR
Kovács Patrik: Karambol a végzettel. A véletlen szerepe a film noirban
Pernecker Dávid: Álmok és rítusok szövedéke Horváth Mária animációs rövidfilmjei

A FILMKRITIKA MESTEREI
Morsányi Bernadett: Bustert látni. Beszélgetés Bikácsy Gergellyel
Schubert Gusztáv: Saját mozi Bikácsy Gergely: Bolond Pierrot különös kalandja I.

FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: A rejtett tartomány. Linz
Baski Sándor: Bűnös viszonyok. Titanic
Kovács Patrik: Omlós és ropogós. Friss Hús Filmfesztivál

KRITIKA
Vajda Judit: Íme az ember! Sebastián Lelio: Egy fantasztikus nő

MOZI

DVD

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Márton László: A történelem elvonul (1992/02)

Sára Sándor ezúttal – túl a Pergőtűz című monumentális munkán, az abban felhalmozott életanyag, és tapasztalatok ismeretében, a belőle levonható tanulságok birtokában, túl a diktatúra összeomlásán és a cenzúra megszűnésén – játékfilmet forgatott a második világháború végnapjairól. Művének óriási – és ráadásul szervetlen – súlyokat kell cipelnie: egyszerre kell megfelelnie a történelmi és az esztétikai hitelesség egymással nem éppen egybevágó mércéinek; ki kell vennie részét a máig ható történelmi trauma feldolgozásából, ugyanakkor a folyamatos követést és egyértelmű lezárást kívánó cselekményt nem terhelheti túl információkkal; igazságot kell szolgáltatnia, s az igazságnak a jellemekből és a helyzetekből kell fakadnia, holott a történelmi igazság gyakran csak hosszabb idő elteltével – például a mi nézőpontunkból – fogalmazható meg; egyszerre kell epikusnak és drámainak lennie; a gondosan árnyalt előadásmódnak ugyanakkor valamilyen egyértelmű és aránylag egyszerű szimbólumban kell összesűrűsödnie. Néhány ember sorsát kell aránylag részletesen, egyénítésre törekedve bemutatnia, úgy azonban, hogy azok – minden belemagyarázás nélkül – egy közösség sorsát is megjelenítsék....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 22:40
2. Kránicz Bence: Búcsú a férfiaktól 2017/09 (1 komment)2018-04-02 11:10
3. Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” 2017/02 (1 komment)2018-02-28 13:33
4. Bársony Éva: Az animáció esélyei 1984/11 (1 komment)2018-02-26 10:35
5. Szemadám György: Válasz Bese Károly filmbarátnak 1984/10 (1 komment)2018-02-26 10:32